Kaszaki

Ocena artykułu
(21 głosów)
Kaszaki to zmiany skórne, które mogą powodować dyskomfort i wywoływać kompleksy. Najczęściej występują na skórze twarzy lub głowy. Kaszak zazwyczaj przybiera formę niewielkiego podskórnego guzka lub torbieli. Powstaje wskutek zatkania ujścia gruczołu łojowego, nadprodukcji łoju lub infekcji bakteryjnych. Pojawia się zwykle w okolicy mieszka włosowego. Kaszaki mogą być spowodowane nieprawidłową pielęgnacją skóry lub stosowaniem kosmetyków z wysoką zawartością silikonów i olei. Inną z przyczyn ich powstawania są zaburzenia w funkcjonowaniu gruczołów łojowych. Często spowodowane zmianami hormonalnymi np. w czasie ciąży lub okresu dojrzewania. Mimo że nie powoduje dolegliwości bólowych, nie należy go lekceważyć. W przypadku, gdy przybierają duże rozmiary, stają się nie tylko problemem natury estetycznej, ale także funkcjonalnej. Kaszaki umiejscowione na powiekach mogą przeszkadzać w prawidłowym widzeniu. Aby pozbyć się kaszaków, zawsze należy skonsultować problem ze Specjalistą. W żadnym wypadku nie należy przekłuwać kaszaków i próbować usunąć ich własnoręcznie. Można doprowadzić do infekcji, powstawania blizn i innych poważnych komplikacji. Na szczęście zabieg chirurgiczny nie jest już jedynym rozwiązaniem w przypadku chęci pozbycia się kaszaków. Medycyna estetyczna umożliwia skuteczne bezinwazyjne rozwiązania, które nie wymagają użycia skalpela. W Wellclinic zabieg usuwania kaszaków przeprowadza lekarz. W terapii wykorzystuje specjalistyczny laser. Ten bezpieczny sposób na kaszaki na twarzy sprawia, że nie ma ryzyka blizn. Pacjent zaraz po zabiegu może wrócić do codziennych aktywności.

Zobacz czy kwalifikujesz się do Indywidualnej Terapii

Wellclinic łączy najlepszych lekarzy, kosmetologów i dietetyków klinicznych w celu osiągniecia u Ciebie zdrowia i młodości.

Odkryj Sekret Długowieczności w Wellclinic Warszawa i Gdańsk

Szukaj w encyklopedii