Dzielimy się wiedzą

Opadająca powieka – przyczyny, objawy i leczenie bez skalpela.

Opadająca powieka

Opadająca powieka to powszechny problem natury estetycznej. Charakteryzuje się znacznym obniżeniem powiek górnych jednego oka lub obu. Opadająca skóra tworzy fałd, który stanowi nie tylko defekt natury estetycznej. Nadmiar skóry może zmniejszyć także pole widzenia i utrudniać codzienne funkcjonowanie. Problem opadającej powieki może dotyczyć osób w każdym wieku. Osoby z opadającą powieką często szukają innych rozwiązań, zanim zdecydują się na inwazyjny zabieg chirurgiczny. Na szczęście korekta powiek bez nacięcia jest możliwa! Zanim opowiemy, na czym polega leczenie bez skalpela, przypomnijmy, jakie są przyczyny i objawy opadającej powieki.

Jak wygląda opadająca powieka?

Objawy opadającej powieki trudno przeoczyć. Fałd skórny na powiece jednego lub obu oczu wyraźnie opada, zasłaniając część gałki ocznej. W niektórych przypadkach górna powieka tak bardzo zmniejsza wielkość szpary powiekowej, że niekorzystnie wpływa to na komfort widzenia. W mniejszym nasileniu może utrudniać wykonanie makijażu w okolicach oczu. Nadmiar skóry powiek opada na linię rzęs, sprawiając, że ta przestaje być widoczna.

Zobacz czy kwalifikujesz się do Indywidualnej Terapii

Wellclinic łączy najlepszych lekarzy, kosmetologów i dietetyków klinicznych w celu osiągniecia u Ciebie zdrowia i młodości.

Odkryj Sekret Długowieczności w Wellclinic Warszawa i Gdańsk

Opadająca powieka – przyczyny tej przypadłości.

Jedną z najbardziej powszechnych przyczyn opadania powieki są naturalne procesy starzenia zachodzące w ludzkim organizmie. Wiotczenie i opadanie skóry spowodowane jest spadkiem produkcji kolagenu i elastyny. Skóra na powiekach jest w dodatku bardzo cienka i wrażliwa. Sprawia to, że szczególnie narażona na niekorzystne czynniki zewnętrzne

Niekiedy opadająca powieka to schorzenie wrodzone. Zdarza się, że przypadłość występuje nawet u małych dzieci. Wrodzone opadanie powieki może być wynikiem nieprawidłowego rozwoju mięśnia dźwigacza powieki górnej.

Wśród przyczyn opadającej powieki wymienia się również:

• uszkodzenia nerwu mięśni w okolicach oczu

• nadmiar skóry na powiekach

• cukrzycę

• choroby nowotworowe.

Leczenie opadającej powieki

Leczenie opadającej powieki może mieć różne formy, w zależności od stopnia nasilenia problemu. Inne procedury zostaną wdrożone w przypadku zmian chorobowych niż nabytego defektu. Niekiedy wystarczą nawet domowe sposoby. Zimne kompresy na powieki mogą pomóc w poprawie wyglądu i skorygować opuchliznę spowodowaną przez uraz lub otarcie oka.

Podniesienie opadającej powieki spowodowanej przez zmiany w obrębie mięśni oka lub wady wrodzone, będzie wymagało bardziej inwazyjnych działań. Najczęściej wybieranym rozwiązaniem jest chirurgiczna operacja powiek. Zabieg opiera się na przezskórnej lub przezspojówkowej korekcji mięśnia dźwigacza powieki.

Blefaroplastyka natomiast, polega na usunięciu nadmiaru skóry powiek. Chirurg delikatnie nacina ruchomą część powieki. Następnie wycina wąski pasek skóry i usuwa nadmiar tkanki tłuszczowej. Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. Nacięcia wykonuje się w naturalnych załamaniach powiek, aby zminimalizować ryzyko widocznej blizny. Zabieg plastyki powiek jest inwazyjnym rozwiązaniem. Pacjent, musi liczyć się z ryzykiem powikłań takich jak:

• nadmierna korekcja,

• zaburzenia widzenia

• trudności z gojeniem ran

Wellclinic oferuje zabieg na opadające powieki, który pozwala osiągnąć taki efekt jak blefaroplastyka, ale bez użycia skalpela. Laserowa blefaroplastyka powiek górnych umożliwia korekcję powiek bez operacji.

Jak wykonać zabieg blefaroplastyki bez skalpela?

Jeśli zauważasz u siebie przeciwwskazania do plastyki powiek i zależy Ci na bezinwazyjnym rozwiązaniu, laser Fotona Dynami Sp. Pro, może być idealnym rozwiązaniem. Vector Lift — Laserowa plastyka powiek to zabieg, którego efekty przypominają blefaroplastykę. Korekcji opadającej powieki dokonuje się jednak bez nacięć i naruszania ciągłości naskórka. Ten unikalny 3 etapowy protokół z zastosowaniem platformy laserowej Fotona Dynamis pozwala osiągnąć bezinwazyjny lifting brwi oraz laserowe odmładzanie powiek i górnych części twarzy.

Szukaj na blogu
O nas

Wellclinic to nowoczesna klinika medyczna, której misją jest kompleksowa opieka nad naszymi klientami. Dbamy nie tylko o wygląd, a także o dobre samopoczucie i zdrowie osób, które do nas przychodzą.
Wellclinic dysponuje ultranowoczesnym sprzętem, który nie ma sobie równych w Polsce. Wystarczy wymienić najnowszy model lasera Fotona, który doposażyliśmy w dedykowany system znieczulający, dzięki którym odchudzanie, czy endolifting są całkowicie bezbolesne. Nasi specjaliści skutecznie usuwają nawet aktywny trądzik, przebarwienia, naczynka, blizny, rozstępy i wiele więcej.
Kolejne technologie to HIFU II generacji stosowane m.in. do odchudzania i napinania wiotkiej skóry. Laser Prime3D, który sprawia, że depilacja staje się nie tylko łatwa i szybka, ale trwalsza i dzięki technologii TEC bezbolesna.

Wyszukaj informacje